Predstave
sreda, 23. oktober, ob 19h: Stvar interpretacije
Zamisel, avtorstvo, koreografija: Kristina Aleksova
Soavtorstvo in izvedba: Anita Wach, Luka Piletič, Sara Janašković
Luč: Borut Cajnko
Produkcija: Zavod SPLOH
Producentka: Špela Trošt
Predstava poteka v slovenskem jeziku.
Vstopnice
Kaj je bilo prej, beseda ali gib? Ali izgovorjena misel določa telo ali gibanje telesa sproži misel? Kako gibanje in interpretacija gibanja tekmujeta za prevlado, kako drug drugega spodbujata, določata in omejujeta? V tem igrivem raziskovanju odnosa med gibom in besedo se razplastita tudi odnos med nastopajočimi in odnos med nastopajočimi in občinstvom.
V predstavi tri plesalke improvizirajo gibe, ki jih sproti interpretira četrti nastopajoči. Vsake toliko se zasliši glasba, vsake toliko se katera od plesalk za nekaj časa umakne, vsake toliko časa nekdo v občinstvu zakašlja. Vse je podvrženo interpretaciji. Vse je Stvar interpretacije.
Kristina Aleksova je plesalka, koreografinja in performerka.
Anita Wach je plesalka, koreografinja in performerka.
Sara Janašković je plesalka, koreografinja in pedagoginja.
Luka Piletič je igralec, performer in klovn.
Vsi štirje so strastne improvizatorke.
Predstava je nastala v sklopu cikla Ventilator Zavoda SPLOH, kjer ima vsako leto možnost razvijanja svojega avtorskega potenciala izbrani avtor, avtorski tandem ali kolektiv, ki preči in povezuje glasbeno in uprizoritveno področje. Ventilator uvaja nove ustvarjalne pristope h glasbeno-plesno-performativnemu izražanju ter izpostavlja inovacije v razumevanju umetniškega dejanja, drugačna razmerja med strukturirano formo in improvizacijo ter premišljen odnos s prostorom in občinstvom.
Soavtorstvo in izvedba: Anita Wach, Luka Piletič, Sara Janašković
Luč: Borut Cajnko
Produkcija: Zavod SPLOH
Producentka: Špela Trošt
Predstava poteka v slovenskem jeziku.
Vstopnice
Kaj je bilo prej, beseda ali gib? Ali izgovorjena misel določa telo ali gibanje telesa sproži misel? Kako gibanje in interpretacija gibanja tekmujeta za prevlado, kako drug drugega spodbujata, določata in omejujeta? V tem igrivem raziskovanju odnosa med gibom in besedo se razplastita tudi odnos med nastopajočimi in odnos med nastopajočimi in občinstvom.
V predstavi tri plesalke improvizirajo gibe, ki jih sproti interpretira četrti nastopajoči. Vsake toliko se zasliši glasba, vsake toliko se katera od plesalk za nekaj časa umakne, vsake toliko časa nekdo v občinstvu zakašlja. Vse je podvrženo interpretaciji. Vse je Stvar interpretacije.
Kristina Aleksova je plesalka, koreografinja in performerka.
Anita Wach je plesalka, koreografinja in performerka.
Sara Janašković je plesalka, koreografinja in pedagoginja.
Luka Piletič je igralec, performer in klovn.
Vsi štirje so strastne improvizatorke.
Predstava je nastala v sklopu cikla Ventilator Zavoda SPLOH, kjer ima vsako leto možnost razvijanja svojega avtorskega potenciala izbrani avtor, avtorski tandem ali kolektiv, ki preči in povezuje glasbeno in uprizoritveno področje. Ventilator uvaja nove ustvarjalne pristope h glasbeno-plesno-performativnemu izražanju ter izpostavlja inovacije v razumevanju umetniškega dejanja, drugačna razmerja med strukturirano formo in improvizacijo ter premišljen odnos s prostorom in občinstvom.
sreda, 23. oktober, ob 21h: 4play
Zamisel: Beatrix Brunschko, Maja Dekleva Lapajne, Nele Kießling, Rama Nicholas
Igra: Maja Dekleva Lapajne, Nele Kießling, Rama Nicholas
Luč: Borut Cajnko
Produkcija: Mary Shelley's Mothers
Predstava poteka v angleškem jeziku.
Vstopnice
4 so žive. 2 sta karieristki. 1 je bogata. 4 si želijo sprememb. 3 so srečne. 4 so feministke. 2 sta mami. 4 so podplačane. 2 sta osamljeni. 2 sta politično angažirani. 1 hoče samo seks. 4 so nekoga izgubile. 2 raje ne sprašujeta. 1 se še vedno smeje. 2 sta verni. 2 sta heteroseksualki. 1 prisega na poliamorijo. 2 sta depresivni. 1 se ne brije. 2 imata stanovanje. 1 uživa v pornografiji. 4 so pripadnice srednjega razreda. 4 so iz različnih držav. 3 ne verjamejo v pravo ljubezen. 1 je komunistka. 2 sta skoraj opustili gledališče. 4 uživajo v improvizaciji. 2 se bojita neznanega. 3 so prekarne delavke. 2 trepetata. 3 so pogumne. 4 se igrajo.
Mary Shelley's Mothers je mednarodni feministični umetniški kolektiv, kjer se srečajo Beatrix Brunschko iz Avstrije, Nele Kießling iz Nemčije, Rama Nicholas iz Avstralije in Maja Dekleva Lapajne iz Slovenije. Članice kolektiva so strastne improvizatorke, ki med drugim prakticirajo delovno-intimne pogovore ob poznovečernih evropskih in zgodnjejutranjih avstralskih urah, rade skupaj pijejo ceneno penino, predvsem pa na veliko uživajo v odrski akciji druga z drugo. V predstavi 4play se igrivo in drzno lotevajo teme seksa in seksualnosti.
Igra: Maja Dekleva Lapajne, Nele Kießling, Rama Nicholas
Luč: Borut Cajnko
Produkcija: Mary Shelley's Mothers
Predstava poteka v angleškem jeziku.
Vstopnice
4 so žive. 2 sta karieristki. 1 je bogata. 4 si želijo sprememb. 3 so srečne. 4 so feministke. 2 sta mami. 4 so podplačane. 2 sta osamljeni. 2 sta politično angažirani. 1 hoče samo seks. 4 so nekoga izgubile. 2 raje ne sprašujeta. 1 se še vedno smeje. 2 sta verni. 2 sta heteroseksualki. 1 prisega na poliamorijo. 2 sta depresivni. 1 se ne brije. 2 imata stanovanje. 1 uživa v pornografiji. 4 so pripadnice srednjega razreda. 4 so iz različnih držav. 3 ne verjamejo v pravo ljubezen. 1 je komunistka. 2 sta skoraj opustili gledališče. 4 uživajo v improvizaciji. 2 se bojita neznanega. 3 so prekarne delavke. 2 trepetata. 3 so pogumne. 4 se igrajo.
Mary Shelley's Mothers je mednarodni feministični umetniški kolektiv, kjer se srečajo Beatrix Brunschko iz Avstrije, Nele Kießling iz Nemčije, Rama Nicholas iz Avstralije in Maja Dekleva Lapajne iz Slovenije. Članice kolektiva so strastne improvizatorke, ki med drugim prakticirajo delovno-intimne pogovore ob poznovečernih evropskih in zgodnjejutranjih avstralskih urah, rade skupaj pijejo ceneno penino, predvsem pa na veliko uživajo v odrski akciji druga z drugo. V predstavi 4play se igrivo in drzno lotevajo teme seksa in seksualnosti.
Foto: Markus Scholz
četrtek, 24. oktober, ob 19h: 500 sekund
Zamisel in režija: Juš Milčinski
Igra: Vid Sodnik, Peter Frankl
Glasba: Urh Mlakar
Luč: Borut Cajnko
Produkcija: KD IGLU - Improvizacijsko gledališče Ljubljana
Predstava poteka v slovenskem jeziku.
Vstopnice
500 sekund je čas, ki ga svetloba potrebuje, da pripotuje s Sonca na Zemljo. V teoriji bi torej nek dogodek, ki bi se zgodil na Soncu, na Zemlji z očesom zaznali šele čez 8 minut in 20 sekund. Ker svetloba potrebuje toliko časa, da pride k nam, vse oddaljene dogodke pravzaprav spremljamo v njihovi preteklosti.
Ta vesoljni navdih tokrat vodi improvizatorja Vida Sodnika in Petra Frankla. Pred začetkom vsakega prizora si eden od njiju izbere dogodek ali stanje ali gib, ki ga bo naredil ob točno petstoti sekundi. Sam torej predstavlja Sonce, ki je dogodek že doživelo, pa čeprav zaenkrat samo v mislih, drugi improvizator pa je Zemlja, ki izbiro soigralca zazna šele, ko svetloba doseže njegove oči. V kolažu dogajanja se razgrne, kakšne posledice so pustile odločitve Sonca na Zemlji.
IGLU – Improvizacijsko gledališče Ljubljana je najaktivnejše impro gledališče v Sloveniji. Zasedba redno nastopa v Pionirskem teatru v Ljubljani in drugod po Sloveniji, aktivna pa je tudi v tujini na mednarodnih festivalih in gostovanjih. IGLU je v tesnem sodelovanju z gledališči iz Nemčije, Švice in Kanade, je član Ohane, mednarodnega združenja evropskih improvizatorjev, in član ITI, International Theatresports Institute.
Igra: Vid Sodnik, Peter Frankl
Glasba: Urh Mlakar
Luč: Borut Cajnko
Produkcija: KD IGLU - Improvizacijsko gledališče Ljubljana
Predstava poteka v slovenskem jeziku.
Vstopnice
500 sekund je čas, ki ga svetloba potrebuje, da pripotuje s Sonca na Zemljo. V teoriji bi torej nek dogodek, ki bi se zgodil na Soncu, na Zemlji z očesom zaznali šele čez 8 minut in 20 sekund. Ker svetloba potrebuje toliko časa, da pride k nam, vse oddaljene dogodke pravzaprav spremljamo v njihovi preteklosti.
Ta vesoljni navdih tokrat vodi improvizatorja Vida Sodnika in Petra Frankla. Pred začetkom vsakega prizora si eden od njiju izbere dogodek ali stanje ali gib, ki ga bo naredil ob točno petstoti sekundi. Sam torej predstavlja Sonce, ki je dogodek že doživelo, pa čeprav zaenkrat samo v mislih, drugi improvizator pa je Zemlja, ki izbiro soigralca zazna šele, ko svetloba doseže njegove oči. V kolažu dogajanja se razgrne, kakšne posledice so pustile odločitve Sonca na Zemlji.
IGLU – Improvizacijsko gledališče Ljubljana je najaktivnejše impro gledališče v Sloveniji. Zasedba redno nastopa v Pionirskem teatru v Ljubljani in drugod po Sloveniji, aktivna pa je tudi v tujini na mednarodnih festivalih in gostovanjih. IGLU je v tesnem sodelovanju z gledališči iz Nemčije, Švice in Kanade, je član Ohane, mednarodnega združenja evropskih improvizatorjev, in član ITI, International Theatresports Institute.
Foto: Uroš Žuraj
četrtek, 24. oktober, ob 21h: Večživka
Zamisel, igra, glasba, slika: Urh Mlakar
Luč: Borut Cajnko
Predstava poteka v slovenskem jeziku.
Vstopnice
Večživka je skovanka, ki v eni besedi opiše nas, ki delujemo medžanrsko in ustvarjamo sveže spoje različnih umetniških področij. Večživka je izraz, ki vključuje tudi to, da se ustvarjanje v več zvrsteh ne zaustavi pri delovnem področju, temveč se razlije po vsem življenju. Večživke smo mi, ki prehajamo med različnimi svetovi in negujemo več registrov bivanja hkrati. S takšnimi in drugačnimi posledicami.
Predstava Večživka staplja glasbo, improvizacijsko gledališče in likovno umetnost. Solo performer povabi občinstvo, da sodeluje s tematskimi predlogi. Tako s skupnim udejstvovanjem nastajajo pesmi, monologi in slike. Vabljeni v mlakužo odštekanih misli, muhastih popevk in spontanih soustvarjenih idej!
Urh Mlakar je vsestranski umetnik iz Ljubljane. Ukvarja se s produciranjem glasbe, s sinhronizacijo, z igro, s scenaristiko, z montažo, s petjem in z režijo. Kot rapper deluje v skupini UM & KUNA Freestyle Show, kot back vokalist pa v hip hop fusion bandu Skova in Skovani. Kot mentor freestyle in impro gledaliških delavnic redno sodeluje z mladimi v obliki projektov kot so nastopi in streami. Kot improvizator ter impro glasbenik tesno sodeluje z Impro ligo, IGLUjem in SNIGom. Soustvaril je glasbeno monokomedijo Recept za srečo Roka Škrlepa. UM je aktualni državni prvak freestyle battlea v Sloveniji ter naj impro glasbenik preteklih treh sezon Impro lige. Kot freestyle rapper v projektu Slika z jezika sodeluje z ilustratorjem Jernejem Žumerjem. Kot ustvarjalec zabavnih video vsebin je redno aktiven na družbenih omrežjih pod imenom Umetnost Misli.
Luč: Borut Cajnko
Predstava poteka v slovenskem jeziku.
Vstopnice
Večživka je skovanka, ki v eni besedi opiše nas, ki delujemo medžanrsko in ustvarjamo sveže spoje različnih umetniških področij. Večživka je izraz, ki vključuje tudi to, da se ustvarjanje v več zvrsteh ne zaustavi pri delovnem področju, temveč se razlije po vsem življenju. Večživke smo mi, ki prehajamo med različnimi svetovi in negujemo več registrov bivanja hkrati. S takšnimi in drugačnimi posledicami.
Predstava Večživka staplja glasbo, improvizacijsko gledališče in likovno umetnost. Solo performer povabi občinstvo, da sodeluje s tematskimi predlogi. Tako s skupnim udejstvovanjem nastajajo pesmi, monologi in slike. Vabljeni v mlakužo odštekanih misli, muhastih popevk in spontanih soustvarjenih idej!
Urh Mlakar je vsestranski umetnik iz Ljubljane. Ukvarja se s produciranjem glasbe, s sinhronizacijo, z igro, s scenaristiko, z montažo, s petjem in z režijo. Kot rapper deluje v skupini UM & KUNA Freestyle Show, kot back vokalist pa v hip hop fusion bandu Skova in Skovani. Kot mentor freestyle in impro gledaliških delavnic redno sodeluje z mladimi v obliki projektov kot so nastopi in streami. Kot improvizator ter impro glasbenik tesno sodeluje z Impro ligo, IGLUjem in SNIGom. Soustvaril je glasbeno monokomedijo Recept za srečo Roka Škrlepa. UM je aktualni državni prvak freestyle battlea v Sloveniji ter naj impro glasbenik preteklih treh sezon Impro lige. Kot freestyle rapper v projektu Slika z jezika sodeluje z ilustratorjem Jernejem Žumerjem. Kot ustvarjalec zabavnih video vsebin je redno aktiven na družbenih omrežjih pod imenom Umetnost Misli.
petek, 25. oktober, ob 17h: Tukajle pa tamkajle
Zamisel in igra: Ana Gorenc, Anna Klochenko, Anteja Puš, Čarli Turšič, Ela Mia Bellomo, Gaja Lana Erjavec, Iva Nina Krizmanič, Julija Vugrinec K., Marjeta Povše, Meta Hočevar, Natan Polenec
Mentorstvo in umetniško vodstvo: Doroteja Jemec, Martin Kerin, Nina Beganović, Olivija Grafenauer
Luč: Borut Cajnko
Produkcija: ŠILA – Šolska impro liga, Društvo IMPRO
Predstava poteka v slovenskem jeziku.
Vstopnice bodo v prodaji le na blagajni Stare mestne elektrarne - Elektro Ljubljana uro pred začetkom predstave.
Skupina srednješolk in srednješolcev se na začetku poletja, zdaj že tradicionalno, skupaj z mentorji in mentoricami odmakne od hitrega mestnega življenja in za nekaj dni odpotuje v območja s slabim signalom. V naravi skupaj raziskujejo impro gledališče, poslušajo pesmi čričkov, oslov in drugih živali, počivajo na travi, občudujejo čudovite razglede in se redno pregledujejo za klope. Okolje, v katerem bivajo, pa jim nudi tudi neskončne navdihe za zgodbe. V predstavi Tukajle pa tamkajle nastopajoči izhajajo iz mikro prostorov, v katerih se nahajajo, predmetov, ki jih obdajajo, občutkov, ki jih navdajajo, in zvokov, ki prostoru uhajajo. Tukajle ena zgodba, tamkajle druga, nekje še tretja, vse pa se čarobno povezujejo ena z drugo. Za večino nastopajočih je to prva daljša improvizacijska predstava, prvi odmik od kratkih impro formatov in prvo globoko impro raziskovanje.
ŠILA – Šolska impro liga je program improvizacijskega gledališča za kulturno razgibavanje dijakov. Nepretrgoma deluje že od leta 1997 in skrbi za izobraževanje, druženje in gledališko udejstvovanje mladih. Pri projektu vsako leto sodeluje okoli 350 srednješolk in srednješolcev.
Mentorstvo in umetniško vodstvo: Doroteja Jemec, Martin Kerin, Nina Beganović, Olivija Grafenauer
Luč: Borut Cajnko
Produkcija: ŠILA – Šolska impro liga, Društvo IMPRO
Predstava poteka v slovenskem jeziku.
Vstopnice bodo v prodaji le na blagajni Stare mestne elektrarne - Elektro Ljubljana uro pred začetkom predstave.
Skupina srednješolk in srednješolcev se na začetku poletja, zdaj že tradicionalno, skupaj z mentorji in mentoricami odmakne od hitrega mestnega življenja in za nekaj dni odpotuje v območja s slabim signalom. V naravi skupaj raziskujejo impro gledališče, poslušajo pesmi čričkov, oslov in drugih živali, počivajo na travi, občudujejo čudovite razglede in se redno pregledujejo za klope. Okolje, v katerem bivajo, pa jim nudi tudi neskončne navdihe za zgodbe. V predstavi Tukajle pa tamkajle nastopajoči izhajajo iz mikro prostorov, v katerih se nahajajo, predmetov, ki jih obdajajo, občutkov, ki jih navdajajo, in zvokov, ki prostoru uhajajo. Tukajle ena zgodba, tamkajle druga, nekje še tretja, vse pa se čarobno povezujejo ena z drugo. Za večino nastopajočih je to prva daljša improvizacijska predstava, prvi odmik od kratkih impro formatov in prvo globoko impro raziskovanje.
ŠILA – Šolska impro liga je program improvizacijskega gledališča za kulturno razgibavanje dijakov. Nepretrgoma deluje že od leta 1997 in skrbi za izobraževanje, druženje in gledališko udejstvovanje mladih. Pri projektu vsako leto sodeluje okoli 350 srednješolk in srednješolcev.
Foto: Teja Goli
petek, 25. oktober, ob 19h: Pari
Zamisel in režija: Nele Kießling
Igra: Adam McKenzie, Andrej Lyga, Mistral Majer, Rama Nicholas, Šimon Pliska, Tanja Matijašević
Luč: Borut Cajnko
Predstava poteka v angleškem jeziku.
Vstopnice
Na vsakem Golem odru si privoščimo festivalsko produkcijo, kjer se na odru srečajo improvizatorji z različnih koncev sveta in različnih umetniških ozadij. Tokrat je skupno predstavo zasnovala režiserka Nele Kießling, ki se je odločila, da festivalsko zasedbo pošlje na partnersko terapijo. Na odru kavč, na kavču odnosi, v odnosih svašta. Ni da ni. Je in je. Ljubeči, tesnobni, nezavezujoči, monogamni, dražljivi, ugasnjeni, poliamorni, predani, odprti, hierarhični, napeti, podprti, zategnjeni ali pa radodarni odnosi, ki na terapiji poskušajo graditi mostove med nesporazumi, ljubeznijo, potrebami in vsakodnevnim sranjem. Humoren in ganljiv impro format za vse, ki niso popolni.
Nele Kießling je igralka, improvizatorka, pedagoginja, moderatorka in kovčinja iz Göttingena v Nemčiji. Na Univerzi za uporabne znanosti in umetnost v Hildesheimu že vrsto let poučuje improvizacijo in odrsko prezenco. Je članica skupin Kießling&Kaffka (improvizacija in glasba), Die Stereotypen (improvizacija in gledališče), Mary Shelley's Mothers (improvizacija in angažirana uprizoritvena umetnost).
Igra: Adam McKenzie, Andrej Lyga, Mistral Majer, Rama Nicholas, Šimon Pliska, Tanja Matijašević
Luč: Borut Cajnko
Predstava poteka v angleškem jeziku.
Vstopnice
Na vsakem Golem odru si privoščimo festivalsko produkcijo, kjer se na odru srečajo improvizatorji z različnih koncev sveta in različnih umetniških ozadij. Tokrat je skupno predstavo zasnovala režiserka Nele Kießling, ki se je odločila, da festivalsko zasedbo pošlje na partnersko terapijo. Na odru kavč, na kavču odnosi, v odnosih svašta. Ni da ni. Je in je. Ljubeči, tesnobni, nezavezujoči, monogamni, dražljivi, ugasnjeni, poliamorni, predani, odprti, hierarhični, napeti, podprti, zategnjeni ali pa radodarni odnosi, ki na terapiji poskušajo graditi mostove med nesporazumi, ljubeznijo, potrebami in vsakodnevnim sranjem. Humoren in ganljiv impro format za vse, ki niso popolni.
Nele Kießling je igralka, improvizatorka, pedagoginja, moderatorka in kovčinja iz Göttingena v Nemčiji. Na Univerzi za uporabne znanosti in umetnost v Hildesheimu že vrsto let poučuje improvizacijo in odrsko prezenco. Je članica skupin Kießling&Kaffka (improvizacija in glasba), Die Stereotypen (improvizacija in gledališče), Mary Shelley's Mothers (improvizacija in angažirana uprizoritvena umetnost).
petek, 25. oktober, ob 21h: Afterparti
Zamisel in igra: Simeon Huzun, Tina Janežič
Produkcija: Za crknt, Društvo za sodobno klovnsko umetnost
Podpora: Društvo ŠKUC, Jambor in L’Ex Asilo Filangieri, Neapelj
Predstava poteka v slovenskem jeziku.
Vstopnice
Spoznajte Cat Woman in Edino Živo Divo, ali pa ju ponovno obiščite, če ju že poznate, ter skupaj z njima odkrivajte nov gledališki žanr: sodobno resničnost. Ti dve bitji, ki sta zrasli nekje na stičišču klovna, plesa, fizičnega gledališča, draga, somatike in ljubega alter idiotizma, nas zapeljeta v raztezanje in mezenje časa. Predstavo raztegujeta do te mere, da lahko prav počasi in z užitkom opazujemo slastno izumiranje in ponovno vzpostavljanje gledališča. Zadnji izdihljaji pač.
Skupina profesionalnih klovnov se je pred leti odločila ustvariti klovnski kabaret Za crknt, da bi lahko raziskovala in razvijala sodobnega klovna v vseh njegovih razsežnostih ter ga približala odraslemu občinstvu. Svojo dejavnost so kasneje formalizirali tudi v Društvu za sodobno klovnsko umetnost. Raje kot tradicionalnemu cirkusu podajajo roko življenju. Sodobni klovni s humorjem razbijajo četrto steno in s svojo igro vstopajo med ljudi. S svojim naivnim in neposrednim lotevanjem vsakdanjih aktualnih tem nagovarjajo gledalca, ki je slekel svojo službeno obleko in se spomnil, da je človek.
Produkcija: Za crknt, Društvo za sodobno klovnsko umetnost
Podpora: Društvo ŠKUC, Jambor in L’Ex Asilo Filangieri, Neapelj
Predstava poteka v slovenskem jeziku.
Vstopnice
Spoznajte Cat Woman in Edino Živo Divo, ali pa ju ponovno obiščite, če ju že poznate, ter skupaj z njima odkrivajte nov gledališki žanr: sodobno resničnost. Ti dve bitji, ki sta zrasli nekje na stičišču klovna, plesa, fizičnega gledališča, draga, somatike in ljubega alter idiotizma, nas zapeljeta v raztezanje in mezenje časa. Predstavo raztegujeta do te mere, da lahko prav počasi in z užitkom opazujemo slastno izumiranje in ponovno vzpostavljanje gledališča. Zadnji izdihljaji pač.
Skupina profesionalnih klovnov se je pred leti odločila ustvariti klovnski kabaret Za crknt, da bi lahko raziskovala in razvijala sodobnega klovna v vseh njegovih razsežnostih ter ga približala odraslemu občinstvu. Svojo dejavnost so kasneje formalizirali tudi v Društvu za sodobno klovnsko umetnost. Raje kot tradicionalnemu cirkusu podajajo roko življenju. Sodobni klovni s humorjem razbijajo četrto steno in s svojo igro vstopajo med ljudi. S svojim naivnim in neposrednim lotevanjem vsakdanjih aktualnih tem nagovarjajo gledalca, ki je slekel svojo službeno obleko in se spomnil, da je človek.
sobota, 26. oktober, ob 19h: Umetnost procesa: umetnica na preizkušnji
Avtorica in performerka: Sara Šoukal
Glasba: Justin Durel
Luč: Borut Cajnko
Producentka: Eva Jus
Podpora: Pionirski teater, IGLU, Mestna občina Ljubljana
Predstava poteka v slovenskem jeziku.
Vstopnice
Improvizacisjko gledališče je v svoji biti umetnost “biti tukaj in zdaj”. V improvizaciji se z vsakim naslednjim trenutkom, korakom, besedo, prizorom, poslovimo od prejšnje ideje in pozdravljamo novo. Improvizacijsko gledališče je umetnost procesa, je hkrati slavljenje trenutka in praksa poslavljanja. S to premiso se Sara v svoji prvi improvizirani solo predstavi poslovi od soigralcev in se sooči s praznino, ki jo le-ti pustijo. Kako jo ta praznina obogati, kaj ji da, kaj ji vzame, koga in kaj sreča, ko ostane sama? S pomočjo glasbenika se spusti v neznano in si postavlja več vprašanj kot odgovorov. Predstava tankočutno razpre odrski ustvarjalni proces občinstvu. Neguje performersko ranljivost in dostopnost gledališke improvizacije ter hkrati odpira vpogled v to, kako zahtevna je v resnici lahko ta umetniška zvrst.
Sara Šoukal je performerka in gledališka pedagoginja. Je ena izmed vidnejših in aktivnejših figur na področju improvizacijskega gledališča v Sloveniji. Je članica mednarodnih projektov Ohana, evropsko združenje mladih improvizatorjev in improvizatork, in Project Eve, evropsko združenje improvizatork, preko katerih sodeluje z vidnejšimi imeni evropske impro scene. Svoja znanja na področju impro gledališča povezuje z drugimi umetniškimi izrazi, na primer pri sorežiranju mladinske interdisciplinarne predstave Cypher z Žiganom Krajnčanom. Z Lukom Piletičem je zasnovala projekt Midva med nama, predvsem pa veliko gostuje po festivalih po svetu, med drugim je z avtorskim projektom Štrikanje gostovala na mednarodnem festivalu v Canberri.
Justin Durel ustvarja in poučuje gledališče. Na Univerzi DePaul v Chicagu je diplomiral iz dramskega pisanja, na Mednarodni šoli za gledališko ustvarjanje Helikos pa na programu igralec ustvarjalec. Je večkrat nagrajeni performer, dramaturg, režiser, pedagog, izdelovalec mask in glasbenik, ki že več kot 25 let dela in gostuje v ZDA, Kanadi, na Hrvaškem, Irskem in v Sloveniji. Justin je enkrat že bil na Antarktiki. Ta predstava pa je njegov prvi vstop v improvizacijsko gledališče.
Glasba: Justin Durel
Luč: Borut Cajnko
Producentka: Eva Jus
Podpora: Pionirski teater, IGLU, Mestna občina Ljubljana
Predstava poteka v slovenskem jeziku.
Vstopnice
Improvizacisjko gledališče je v svoji biti umetnost “biti tukaj in zdaj”. V improvizaciji se z vsakim naslednjim trenutkom, korakom, besedo, prizorom, poslovimo od prejšnje ideje in pozdravljamo novo. Improvizacijsko gledališče je umetnost procesa, je hkrati slavljenje trenutka in praksa poslavljanja. S to premiso se Sara v svoji prvi improvizirani solo predstavi poslovi od soigralcev in se sooči s praznino, ki jo le-ti pustijo. Kako jo ta praznina obogati, kaj ji da, kaj ji vzame, koga in kaj sreča, ko ostane sama? S pomočjo glasbenika se spusti v neznano in si postavlja več vprašanj kot odgovorov. Predstava tankočutno razpre odrski ustvarjalni proces občinstvu. Neguje performersko ranljivost in dostopnost gledališke improvizacije ter hkrati odpira vpogled v to, kako zahtevna je v resnici lahko ta umetniška zvrst.
Sara Šoukal je performerka in gledališka pedagoginja. Je ena izmed vidnejših in aktivnejših figur na področju improvizacijskega gledališča v Sloveniji. Je članica mednarodnih projektov Ohana, evropsko združenje mladih improvizatorjev in improvizatork, in Project Eve, evropsko združenje improvizatork, preko katerih sodeluje z vidnejšimi imeni evropske impro scene. Svoja znanja na področju impro gledališča povezuje z drugimi umetniškimi izrazi, na primer pri sorežiranju mladinske interdisciplinarne predstave Cypher z Žiganom Krajnčanom. Z Lukom Piletičem je zasnovala projekt Midva med nama, predvsem pa veliko gostuje po festivalih po svetu, med drugim je z avtorskim projektom Štrikanje gostovala na mednarodnem festivalu v Canberri.
Justin Durel ustvarja in poučuje gledališče. Na Univerzi DePaul v Chicagu je diplomiral iz dramskega pisanja, na Mednarodni šoli za gledališko ustvarjanje Helikos pa na programu igralec ustvarjalec. Je večkrat nagrajeni performer, dramaturg, režiser, pedagog, izdelovalec mask in glasbenik, ki že več kot 25 let dela in gostuje v ZDA, Kanadi, na Hrvaškem, Irskem in v Sloveniji. Justin je enkrat že bil na Antarktiki. Ta predstava pa je njegov prvi vstop v improvizacijsko gledališče.
Foto: Nina Pernat
sobota, 26. oktober, ob 21h: The Bohemian Tragedy
Zamisel in izvedba: My kluci, co spolu chodíme
Igra: Andrej Lyga, Šimon Pliska
Glasba: Haštal Hapka
Luč: Jonatan Vnouček
Producentka: Lucie Mlejnková
Predstava poteka v angleškem jeziku.
Vstopnice
Neumorni raziskovalci svobode v improvizaciji se vsakič znova podajo na potovanje z ničle. Opazujejo, kaj vse je že med njimi in v prostoru. Kaj torej je ta ničla in ne, kaj ta ničla ni. Ob razpiranju danega ustvarjajo prostor za vznikajoče strukture. Oder napolnijo s telesi, z gibanjem, ritmi, glasovi, akrobatiko in pantomimo. Med improviziranjem se učijo lastnega jezika, ki ga sestavljajo češki črni humor, gibalna zavzetost in izredno slab okus za folklorno petje.
Zasedba My kluci, co spolu chodíme / Mi fantje, ki hodimo na zmenke je nastala na praški Akademiji za uprizoritvene umetnosti. Fantje, ki pogosto hodijo na oderske zmenke, so se spoznali na raziskovalnih klasih odprte improvizacije v okviru študija. V zasedbo prinašajo različna znanja in zanimanja: Andrej Lyga je češki igralec, predan fizičnim, telesnim vstopom v igro, Šimon Pliska je slovaški pantomimik, Haštal Hapka glasbenik, ki združuje folklorne elemente s sodobnimi prijemi, Jonatan Vnouček pa je strasten oblikovalec svetlobe. Fantje občasno gostujejo na mednarodnih festivalih, redno pa nastopajo skupaj v Pragi, kjer dalje raziskujejo posebne, neuhojene poti gledališke, performativne in umetniške improvizacije.
Igra: Andrej Lyga, Šimon Pliska
Glasba: Haštal Hapka
Luč: Jonatan Vnouček
Producentka: Lucie Mlejnková
Predstava poteka v angleškem jeziku.
Vstopnice
Neumorni raziskovalci svobode v improvizaciji se vsakič znova podajo na potovanje z ničle. Opazujejo, kaj vse je že med njimi in v prostoru. Kaj torej je ta ničla in ne, kaj ta ničla ni. Ob razpiranju danega ustvarjajo prostor za vznikajoče strukture. Oder napolnijo s telesi, z gibanjem, ritmi, glasovi, akrobatiko in pantomimo. Med improviziranjem se učijo lastnega jezika, ki ga sestavljajo češki črni humor, gibalna zavzetost in izredno slab okus za folklorno petje.
Zasedba My kluci, co spolu chodíme / Mi fantje, ki hodimo na zmenke je nastala na praški Akademiji za uprizoritvene umetnosti. Fantje, ki pogosto hodijo na oderske zmenke, so se spoznali na raziskovalnih klasih odprte improvizacije v okviru študija. V zasedbo prinašajo različna znanja in zanimanja: Andrej Lyga je češki igralec, predan fizičnim, telesnim vstopom v igro, Šimon Pliska je slovaški pantomimik, Haštal Hapka glasbenik, ki združuje folklorne elemente s sodobnimi prijemi, Jonatan Vnouček pa je strasten oblikovalec svetlobe. Fantje občasno gostujejo na mednarodnih festivalih, redno pa nastopajo skupaj v Pragi, kjer dalje raziskujejo posebne, neuhojene poti gledališke, performativne in umetniške improvizacije.
Foto: Michal Hančovský