Delavnice
Adam McKenzie: Kaj je smešno?
Čas: četrtek, 24. oktober, od 15h do 18h
Prostor: IGLU impro šola, Vošnjakova 5 Povezava do prijave na delavnico Delavnica se ukvarja s humorjem in njegovimi mnogimi obrazi. Kaj je smešno? Kaj vsekakor ni smešno? Komu je kaj smešno? Zakaj je nekaj smešno? Gledališki improvizatorji pogosto stopimo na oder in poskušamo biti smešni, a se izkaže, da je komedija nadvse izmuzljiva. Še najhitreje pa se nam izmakne takrat, ko se trdno odločimo, da nekaj prav zares bo smešno ali ko poskušamo na vse pretege biti smešni, brez da bi to brezupno poskušanje priznali sebi in občinstvu. Na delavnici bomo izmenjali izkušnje in drug z drugim delili, kaj nas spravlja v smeh. Podrobneje si bomo ogledali, od kod lahko izvira improvizirana komedija, ter s prizori in liki raziskovali, kako nekoga nasmejati. Adam McKenzie je večkrat nagrajeni avstralski komik, igralec, pisec in improvizator z več kot 25 leti izkušenj. Gostuje po Avstraliji, Evropi in ZDA, prejema nagrade s svojim komičnim triom Watson ter režira filme in televizijske oglase. Delavnica poteka v angleškem jeziku. |
Rama Nicholas: Poskrbi, da drugi zasije (zaključena delavnica Šilarke_je)
Čas: sobota, 26. oktober, od 11h do 14h
Prostor: IGLU impro šola, Vošnjakova 5 Poskrbi, da drugi zasije! To je ena ključnih usmeritev gledaliških impro skupin po vsem svetu, vendar jo je včasih lažje izgovoriti, kot pa udejanjati v praksi. Velikokrat se zaradi treme ali strahu ne osredotočamo na svoje soigralke in soigralce. Včasih pa v želji po dokazovanju in sprejetju niti ne opazimo, da je umanjkalo poslušanje drugega. Pravzaprav pa s skrbjo za to, da drugi zasije, žarimo tudi sami. Na delavnici se bomo igrali z vajami in napotki, ki bodo ojačali našo improvizacijsko gibkost prav s tem, da pozornost in nego posvetimo soigralkam in soigralcem, jih navdihnemo, jih podpremo in jim pomagamo zasijati. Rama Nicholas je igralka, režiserka, filmska ustvarjalka, improvizatorka in pedagoginja iz Melbourna, ki je mednarodno aktivna že več kot 25 let. Je ustvarjalka treh improvizacijskih formatov Bližje, Drevo želja in Popotniki, s katerimi potuje po festivalih gledališke improvizacije in postavlja vsakič sveže uprizoritve s festivalskimi mednarodnimi zasedbami. V zadnjih letih se v predstavah predvsem posveča temam intime in seksualnosti, poučuje delavnice na temo telesnih stikov in vprašanj varnosti, zaupanja in privolitve. Dela kot intimnostna koordinatorka pri filmski, televizijski in gledališki produkciji. Je članica mednarodnega gledališkega kolektiva Orcas Island Project in feminističnega umetniškega kolektiva Mary Shelley's Mothers. Delavnica poteka v angleškem jeziku. Delavnica je namenjena zaključeni skupini dijakinj in dijakov Šolske impro lige. |
Tina Janežič: Telo, humor, improvizacija (vstop v klovnski svet)
Čas: sobota, 26. oktober, od 11h do 15h
Prostor: Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, Slomškova 12 Povezava do prijave na delavnico Šnelkurs delavnica klovnskih osnov. Prostor. Prostorjenje. Ja, predvsem se bomo posvetili prostoru in gibanju v prostoru. Mhm. Preverjali bomo, kaj sporočata naše telo in naše gibanje. No, opazovali. In ja, impro brez besed. To, ja. Impro. In dovolj besed. Tina Janežič je pedagoginja po metodi Jacquesa Lecoqa. Izobraževala se je na bruseljski šoli Lassaad, dodatno pa se je pedagoško usposabljala na mednarodni šoli Helikos. Kot klovnesa in pedagoginja deluje pri mednarodni organizaciji Rdeči noski (Red Noses International). Je profesorica igre na Akademiji za ples Alma Mater Europaea. Gostovala je na večjih klovnskih festivalih, kot so torinski Paggliace festival, zagrebški Clown festival, festival Salamanca, portugalska Bolina, Ole na Dunaju, brnska konvencija žongliranja, srečanje profesionalnih klovnov v Berlinu in slovenski Klovnbuf. V Ljubljani že vrsto let vodi klovnski kabaret Za crknt in je predsednica Društva za sodobno klovnsko umetnost. Delavnica poteka v slovenskem jeziku. |
Rama Nicholas: Ustvarjanje varnega prostora (zaključena delavnica za ŠILA mentorje_ice)
Čas: nedelja, 27. oktober, od 11h do 15h
Prostor: Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana, Slomškova 12 Delavnica se posveča konceptu privolitve, izražanju meja in razumevanju razmerij moči. Kultura „Ja in...“ je zabavna in čudovita za razvijanje ustvarjalnosti in podpiranje soigralcev. Toda kaj se zgodi, če se udeleženec naših impro delavnic ob določenih predlogih počuti neprijetno? Kaj se zgodi, če udeleženka nima občutka, da lahko spregovori o svojih osebnih mejah? In kako ustvariti zares varno okolje, v katerem to lahko stori? Kako lahko v delavnicah, ki jih vodimo, prepoznavamo razmerja moči in se zavedamo svoje pedagoške odgovornosti? S prakso varnega soglasja ter z opolnomočenjem učencev, da prevzamejo odgovornost za svoje meje in so občutljvi za meje drugih, ustvarjamo okolje, ki omogoča sproščenejše in pogumnejše bivanje ter ogromno zabave. Rama Nicholas je igralka, režiserka, filmska ustvarjalka, improvizatorka in pedagoginja iz Melbourna, ki je mednarodno aktivna že več kot 25 let. Je ustvarjalka treh improvizacijskih formatov Bližje, Drevo želja in Popotniki, s katerimi potuje po festivalih gledališke improvizacije in postavlja vsakič sveže uprizoritve s festivalskimi mednarodnimi zasedbami. V zadnjih letih se v predstavah predvsem posveča temam intime in seksualnosti, poučuje delavnice na temo telesnih stikov in vprašanj varnosti, zaupanja in privolitve. Dela kot intimnostna koordinatorka pri filmski, televizijski in gledališki produkciji. Je članica mednarodnega gledališkega kolektiva Orcas Island Project in feminističnega umetniškega kolektiva Mary Shelley's Mothers. Delavnica poteka v angleškem jeziku. Delavnica je namenjena zaključeni skupini mentoric in mentorjev Šolske impro lige. |
Samo Oleami: Ulična kritika, delavnica gledališke kritike
Delavnica gledališke kritike je namenjena mladim piskam_cem, ki imajo že kakšno objavo za sabo, pa tudi uveljavljenim piskam_cem, ki bi si želele_i poglobiti svoje znanje o obravnavani specifični vrsti gledališkega izraza. Začeli bomo z uvodnim predavanjem o specifikah improvizacijskega gledališča. Glavna metoda dela bodo skupinske diskusije, v katerih po ogledih razčlenimo predstave. Delavnica obsega tudi delo na tekstu z mentorjem skozi tri osnutke. Tekst bo objavljen na Radiu Študent v oddaji Ulična kritika.
Prijave do 15. oktobra na [email protected] Prijava naj vključuje povezano na objavljeno recenzijo katerekoli umetniške zvrsti oziroma primer svojega pisanja. Število mest je omejeno, kotizacije ni. Ulična kritika je celoletni modularni program kritiške delavnice na področju sodobnih uprizoritvenih umetnosti, ki poteka pod okriljem Družine umetnosti Narobov in je sofinanciran s strani Mestne občine Ljubljana. Partner celotnega projekta je Radio Študent. Partner delavnice na festivalu Goli oder je producent festivala Zavod Federacija. Samo Oleami v svojem pisanju in kritiškem razmišljanju pokriva širok spekter performativnih praks, od dramskega gledališča, sodobnih scenskih umetnosti, performansa, do festivalov improvizacijskega in uličnega gledališča. Skozi različne vloge – režiserja, asistenta, dramaturga, performerja, PR-ovca, občasnega tehnika – je nabral celosten vpogled v raznolike vidike ustvarjalnega procesa in njegove skupinske dinamike. Preko študija, pisanja člankov in dela na umetniških projektih ima poglobljeno poznavanje slovenske neoavantgarde poznih 60ih. Kot dramaturg, asistent režije ali videast je sodeloval v projektih Janeza Janše, Vlada Repnika in Martine Ruhsam, Milana Tomašika in Jelene Milovanovič. Pisal je za dnevnik Večer in revije Maska, Dialogi, Mentor. Trenutno je sodelavec Radia Študent in ima svoj kritiški blog. |